Novidade Ibis Mojo SL-R

#1



Aqui fica

Very Stiff - This frame incorporates all that was learned with the Mojo HD frame. It shares the downtube of the HD and is overall 80-90% as stiff as the HD.

Real Light - Large frames are coming out at 4.95 lbs. New molding techniques are being used as Ibis has gone to a better manufacturer. The famous Ibis ‘cross-brace’ in the frame used to leave foam material in the production process. It is now completely hollow.

Tapered Steer Tube - This simply is one of the greatest advancements in frames today as it adds noticeable front end stiffness while adding very little weight

Bb92 Bottom Bracket – great for molding, really light and stiff translating to better acceleration.

Direct mount front der – simpler, cleaner and is ideal for 2×10 or 3×10 setups.

142 mm maxle - HD is 135mm right now so this leapfrogs it and jumps to a new level of rear end stiffness.

HD cable routing – This is the cleanest version of Mojo cable routing.

Bigger chain stay plate – A little more chainsuck protection is one of the things learned from all the real-world experience out there.

Integrated carbon brake post mounts – save weight with a cleaner design.

69 degree head angle with 140mm fork - This is a bit controversial as this head angle is unchanged from the Mojo SL. It seems they did not want to creep into HD territory. A frame this stiff and burly though seems to warrant a slightly slacker head angle. The good news is there’s the new Cane Creek Angleset headset and the head angle can be adjusted all the way to 67.5 degrees.

Colors - 4 will be available with the cool new graphic treatment. White, Orange, Silver, Black.

So there it is. It is an evolution rather than a revolution. Ibis really has been meticulous about perfecting the Mojo design and they are very proud of their work. This design is proven and they’re able to grow it from all their experience and design iterations. Everything learned is kept and they have been very careful to adapt all the key standards out there that will work well with this bike.














 
#6
Já a tinha visto á algum tempo. Aparentemente custa mais 300 dolares que o quadro SL. Preciso de uma coisa destas na minha vida...
 

nunix

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#7
Este é um exemplo típico do motivo pelo qual a IBIS é uma marca mítica...

A IBIS Mojo lançada em 2006 foi uma revolução, a Mojo SL veio aperfeiçoar o conceito, a Mojo SL-R vem melhorar tudo aquilo que poderia ser melhorado...

Enfim, só posso dizer que para mim a IBIS e especialmente a Mojo é uma referência que vai continuar na história do BTT...
 
#11
Olá malta,

Eu sou um felizardo por poder disfrutar da condução de uma MOJO SL, agora este novo modelo com as novas suspensões com tratamento FOX-KASHIMA (desculpem se estou a exagerar) deve ser um autentico MISSIL silencioso!

Abraço de penatabua
 

JNR

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#13
O enquandramento está bem feito, as fotos estão focadas...hasss, a bike, pois...tirando o excesso devermelhos, ou mesmo com eles, muito interessante...

A german-a excite é para que peso? já agora ;)
 
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#14
Gostos são gostos, mas depois de ver as fotos da SL-R, essa parece... pindérica...
Deviam proibir os alemâes com mais de 2,30m de tirar fotos ás suas bikes... estragam a estética toda...
(isto já é off-topic, não é?)
 
#18
Ponte de Lima ?????? Xiiiiii tá quase a chegar as férias, já conto os dias para dar uns mergulhos no rio e para ir pedalar para a Nora.

Não é uma Ibis ... mas é melhor, no Monte da Madalena - Ponte de Lima.

[video=vimeo;14732217]http://www.vimeo.com/14732217[/video]
 

JNR

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#19
acho que já disse isto...mete-nojo :) (eheh, bibam as santas tallboy...)

Já agora, o sistema de suspensão da ibis é parecido com o vpp (ou vpp2)?

EDIT: esqueçam, já estive a ler sobre o dw-link
 
Last edited:
#20
Podes ler muuuito .... uns dizem que o DW é muito melhor ... outros o VPP!
São muito parecidos, quase idênticos, depende muito de como a marca (porque dentro dos que utilizam o DW o sistema não funciona igual para todos) pede ao Dave Weagle para trabalhar no sistema e o tipo de utilização que a marca quer dar ao quadro.

Tens o exemplo do Pivot 5 e da Turner Spot, ambas com 140mm de curso, ambas com o DW link mas completamente diferentes.