Polyglycol Based DOT4 - Color - Amber | The benchmark specifications by the majority of car manufacturers, this is also the specific grade to be used with Hondas/Acura cars regardless of models. DOT4 is designed to absorb moisture slower than DOT3 and has a higher boiling point. This is both suitable for road use and track work. While the OEM Honda DOT4 brake fluid is sufficient for weekend trackdays, meets etc. Using racing specific DOT4 refined brake fluids will increase higher temperature tolerance particularly under hard braking conditions.
Silicone Based DOT5 - Color - Purple | Least common and also the most different from both grades above. DOT5 are primarily designed for cars not equipped with ABS units (Unless otherwise manufacturer specific)and this should not be used unless you're absolutely sure of what you're doing. DOT5 does not absorb moisture and holds the highest boiling point. This brake fluid is not compatible with either categories above and should never be mixed due to it's chemical properties.
DOT 3, DOT 4 and DOT 5.1 are glycol ester based fluids.
DOT 5 is silicone based.
DOT 4 and 5.1 have their well known hygroscopic nature, whereas DOT 5 does NOT (it is like mineral oil with respect to its behaviour with water). The two are INCOMPATIBLE. If you do not COMPLETELY flush EVERY trace of glycol-ester fluid from the system first, adding DOT 5 will cause precipitation and you'll just have completely clogged up the system.
nautilus said::arrow: Boas estou a penar mudar o oleio dos travões. :shock:
Qual devo usar doc 3 ou doc 4? :mrgreen:
doc said:nautilus said::arrow: Boas estou a penar mudar o oleio dos travões. :shock:
Qual devo usar doc 3 ou doc 4? :mrgreen:
Usas o doc o caraças!!!!!!!!
A titulo de curiosidade: sabiam que nos automóveis, para remediar, a aguardente é um bom substituto do oleo para travões?
Nas bikes não sei, mas se alguem quiser experimentar, digam-me o resultado que eu forneço o material.
jppina said:Na imagem abaixo podes ver o kit que substituí no B4.
Como podes ver há uma mola na extremidade do piston. É isso que faz voltar a manete ao sítio. Se tens o problema nas duas é um pouco estranho. Esse kit custou-me +/- 15 euros. Qualquer loja que trabalhe com o importador da Formula (Teambike em Espanha) deve poder encomendá-lo.
Agora pode não ser este o teu problema... acho estranho que a loja que te vendeu não te resolva o problema... que loja é?
jppina said:Sim, a Formula diz que é preciso uma chave especial.
Eu consegui tirar com uma chave de fenda bastante larga. Tens de encaixá-la na rosca que segura o piston (consegues ver a ranhura?), fazer força para dentro e girar ao mesmo tempo. Ao girar vais soltar a rosca (aquela patilhas de lado deixa de segurar) e sai tudo.
PAra montar e tudo ao contrário